Obecnie prowadzenie firmą znacznie częściej wymaga od właściciela powierzenia niektórych obowiązków innym wykonawcom projektu. Dotyczy to zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne budzą strach dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka posiada na tyle wykwalifikowanych członków zespołu doradczego, by w sposób profesjonalny taki raport poddać analizie. Z tego powodu coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta indywidualnie, ale również każdy strategiczny szkic tworzą od zera. Dokładnie tak jest w przypadku sprawozdań rocznych z działalności konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę wyjątkowych cech konkretnego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel tworzenia takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. W procesie tworzenia raportu rocznego bardzo istotne są również regularne spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno statystyczne jak i inne w przyciągający uwagę, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju analizy rynku są równocześnie wykonywane przez fachowców z dziedziny marketingu. Multimedia – koncepcja, kreacja, produkcja. Można więc efektywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze materialnym, jak i planów ogólnych.