Każdy pracodawca który decyduje się na delegowanie swojego pracownika powinien znać wszystkie przepisy związane z tym wyjazdem. Jeżeli delegacja dotyczy tylko kilku dni w kraju w celu załatwienia istotnych spraw firmowych w innym mieście, uczestnictwa w zebraniu czy spotkaniu z potencjalnym klientem pracodawca musi jedynie być zapoznany z przepisami jakie obowiązują w naszym kraju. Inaczej sprawa wygląda jeśli delegacja miała by odbyć się w innym państwie należącym do Unii Europejskiej na czas kilkunastu miesięcy. Prawo unijnie nie są każdemu znane, a pracodawcy najczęściej zaczynają się nimi interesować w chwili chęci wysłania pracownika na dłuższy okres czasu. By poznać wszelkie ważne oraz przydatne przepisy bądź informacje warto zastanowić się nad członkostwem w Kongresie dyrektywa w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE. Jeśli więc chcemy się zapoznać z tymi regulacjami oraz być na bieżąco w sprawie delegowania warto dowiedzieć się kiedy odbywają się najbliższe spotkania organizowane w tym celu.